Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
I Am The One Who's Gonna Steal Your Job
Ilič, Risto ; Houser, Milan (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce I Am The One Who’s Gonna Steal Your Job se zabývá přechodným obdobím života mladého umělce, který sní o kariérní realizaci ve svém oboru. Přemýšlí jak toho dosáhnout, když si uvědomí že často i méně etablovaný malíř může prodávat své obrazy v řádech tisíců korun, protože se dají jednoduše komodifikovat a v důsledku umístit v interiéru. Rozhodne se tak opustit jemu blízkou sféru tvorby a pokusí se uplatnit na trhu s tradičními uměleckými médii, avšak za pomocí umělé inteligence a marketingu. Pro vizuální inspiraci nejde daleko, jelikož se pokusí recyklovat a deformovat obrazy (takzvaný vizuální smog) z výlohy protější večerky. Práce se věnuje problematice nástupu umělé inteligence v oblasti výtvarného umění, věčné otázce etiky autorství uměleckého díla a jeho autenticity, ale také třeba otázce uplatnění absolventů vysokých uměleckých škol na trhu práce. Jedná se tak nejen o subverzivní analýzu trhu s uměním, ale také o úvahu na téma poptávky, role současného umění ve vztahu k uměleckému trhu a o pozici umělce participujícího na tomto trhu.
Česká internetová literární kritika
Kučera, Štěpán ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Práce se zabývá českou internetovou literární kritikou a jejím vztahem k literární kritice tištěné, potažmo vztahem nových médií k médiím masovým. Autor definuje, co lze nazývat "internetovou literární kritikou" a zachycuje její stav v letech 2009 a 2012. Pomáhá si pracovní osou "tištěná - internetová kultura", na niž jednotlivé typy webových projektů umísťuje: nejblíže tradičnímu, konzervativnímu pólu jsou internetové deníky a časopisy, nejblíže ryze síťovému pólu pak diskuzní servery. Během mapování literárněkritické scény na internetu vyzdvihuje konkrétní projekty a osobnosti, jejichž činnost považuje za zvlášť přínosnou literární kritice jako celku, a sleduje jejich vývoj mezi roky vymezujícími tuto práci. Zástupce popisovaných projektů zároveň oslovil několika anketními otázkami, stejně jako zástupce tištěné kultury - nakladatele. Ptal se hlavně na jejich vztah k internetové literární kritice, zvláště ve srovnání s kritikou tištěnou, a na možnosti, které internet v této souvislosti nabízí. Srovnáním let 2009 a 2012 autor popisuje vývoj zkoumaného fenoménu a konstatuje, že internetové projekty vývojově spjaté s tradiční tištěnou kulturou mají sklon buď zanikat, anebo se naopak vydat cestou skutečné profesionalizace, obvykle s finanční podporou státu. Čím blíže mají zkoumané projekty k "síťovému pólu",...
Česká internetová literární kritika
Kučera, Štěpán ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Práce se zabývá českou internetovou literární kritikou a jejím vztahem k literární kritice tištěné, potažmo vztahem nových médií k médiím masovým. Autor definuje, co lze nazývat "internetovou literární kritikou" a zachycuje její stav v letech 2009 a 2012. Pomáhá si pracovní osou "tištěná - internetová kultura", na niž jednotlivé typy webových projektů umísťuje: nejblíže tradičnímu, konzervativnímu pólu jsou internetové deníky a časopisy, nejblíže ryze síťovému pólu pak diskuzní servery. Během mapování literárněkritické scény na internetu vyzdvihuje konkrétní projekty a osobnosti, jejichž činnost považuje za zvlášť přínosnou literární kritice jako celku, a sleduje jejich vývoj mezi roky vymezujícími tuto práci. Zástupce popisovaných projektů zároveň oslovil několika anketními otázkami, stejně jako zástupce tištěné kultury - nakladatele. Ptal se hlavně na jejich vztah k internetové literární kritice, zvláště ve srovnání s kritikou tištěnou, a na možnosti, které internet v této souvislosti nabízí. Srovnáním let 2009 a 2012 autor popisuje vývoj zkoumaného fenoménu a konstatuje, že internetové projekty vývojově spjaté s tradiční tištěnou kulturou mají sklon buď zanikat, anebo se naopak vydat cestou skutečné profesionalizace, obvykle s finanční podporou státu. Čím blíže mají zkoumané projekty k "síťovému pólu",...
Česká internetová literární kritika a její vývoj
Kučera, Štěpán ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Práce se zabývá českou internetovou literární kritikou a jejím vztahem k literární kritice tištěné, potažmo vztahem nových médií k médiím masovým. Autor definuje, co lze nazývat "internetovou literární kritikou" a zachycuje její stav v letech 2009 a 2012. Pomáhá si pracovní osou "tištěná - internetová kultura", na niž jednotlivé typy webových projektů umísťuje: nejblíže tradičnímu, konzervativnímu pólu jsou internetové deníky a časopisy, nejblíže ryze síťovému pólu pak diskuzní servery. Během mapování literárněkritické scény na internetu vyzdvihuje konkrétní projekty a osobnosti, jejichž činnost považuje za zvlášť přínosnou literární kritice jako celku, a sleduje jejich vývoj mezi roky vymezujícími tuto práci. Zástupce popisovaných projektů zároveň oslovil několika anketními otázkami, stejně jako zástupce tištěné kultury - nakladatele. Ptal se hlavně na jejich vztah k internetové literární kritice, zvláště ve srovnání s kritikou tištěnou, a na možnosti, které internet v této souvislosti nabízí. Srovnáním let 2009 a 2012 autor popisuje vývoj zkoumaného fenoménu a konstatuje, že internetové projekty vývojově spjaté s tradiční tištěnou kulturou mají sklon buď zanikat, anebo se naopak vydat cestou skutečné profesionalizace, obvykle s finanční podporou státu. Čím blíže mají zkoumané projekty k "síťovému pólu",...
Status populární kultury v současném českém tisku : obsah médií a představy novinářů
Petrášková, Bohumila ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Jiřina (oponent)
Tato práce definuje široký fenomén populární kultury a sleduje způsob, jakým je vyobrazován v současném českém tisku. V první kapitole je populární kultura definována na základě hlavních teoretických východisek. Následně je uvedena do souvislosti s mediálním publikem v masové společnosti, přičemž je zdůrazněno také vymezení popkultury ve vztahu k vyšší kultuře. Teoretickou část práce uzavírá pojednání o roli tisku při definování populární kultury v současné společnosti. Jádro empirické části práce pak tvoří rámcová analýza vybraných periodik napříč spektrem českých deníků (Blesk, Lidové noviny, Mladá fronta Dnes) a týdeníků (Instinkt, Kulturní týdeník A2, Reflex), která zjišťuje, jakým způsobem je populární kultura současným čtenářům předkládána. Analyzovány jsou články publikované v období vysílání první řady sledované popkulturní události reprezentované televizní show StarDance...Když hvězdy tančí. Zjištěné rámce jsou interpretovány v kontextu teoretických konceptů a následně jsou prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů konfrontovány s pohledem novinářů, kteří o populární kultuře každodenně píší, zároveň však v určitém smyslu představují kulturní elitu. Cílem je v návaznosti na analýzu obsahu článků zjistit, jak novináři sami vnímají populární kulturu a jak k jejímu zobrazování v tisku...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.